srijeda, 7. listopada 2015.

Ja najvise volim mađarice mlade.....

Trebale su doć na red prije tri mjeseca, al nikad nije kasno. Neko vrijeme sam odlučila preći na bezglutensku prehranu, pa nikako da dođe dovoljno bitnan razlog da pokleknem mađaricama. Već sam prije pisala da sam diveru dužna napravit mađarice, pa kud ćeš bolje prilike nego za njegov rođendan. ☺️
Kad sam bila mlađa nikad me mađarice kao kolač nisu posebno privlačile, niti bih posegnula za njima u bilo kojoj prigodi. Uvijek su mi bili puno draži kremasti kolači. Al pošto je to jedan od onih klasičnih kolača, morao je doći na red. Svi su govorili da su teške za napravit, da su kore ovakve i onakve...i tako sam se ja jednom za neku prigodu odlučila napraviti mađarice. I napravila sam, kore su bile savršene, baš sam bila ponosna, ali... Krema se nije stisla i bila je nekako pudingasta i curila je na sve strane. Okusom su bile super, ali to nije bio okus klasične mađarice. Tako da.....pokušaj broj 1 nije uspio. Nakon toga sam još jednom pokušala napravit mađaricu, i dogodila mi se ista stvar. Kore super, krema pudingasta. Tako da.......pokušaj broj 2, također nije uspio.

Onda sam prije nekih pola godine našla recept od Nikoline sa bloga The Slice of Life i jako mi se svidjelo što je opširno i jako jednostavno objašnjeno. Na kraju ću dodati neka moja zapažanja vezano za recept, ali bez straha možete slijediti Nikolinin. Ovako je to izgledalo u mojoj izvedbi....

Mađarica by The Slice of Life


KORE

- 100 g omekšalog maslaca (ja sam ga malo otopila u mikrovalnoj)
- 100g šećera
- 100g vrhnja-sobne temperature
- 1 bjelanjak -sobne temperature
- 300g brašna - glatko
- žličica sode bikarbone

Pjenasto izmiksati maslac sa šećerom.
U tu smjesu dodati bjelanjak i vrhnje te nastaviti miksati.
Dodati prosijano brašnu u koje smo dodali sodu bikarbonu.
Nastaviti miksat, te kad više ne možete, onda prebaciti na pobrašnjenu podlogu i rukama umjesiti tijesto.
Tijesto oblikovati u kuglu, zamotati u plastičnu foliju i staviti u frižider na pola sata-sat.
Izvaditi tijesto iz frižidera i podijeliti na tri jednaka dijela.
Na žalost, nemam silikonski kalup kao Nikolina, pa je bila poprilična improvizacija. Izrezala sam papir za pečenje na veličinu tepsije na kojoj sam mislila peći kore i krenila valjati kore. Ispale su jako jako tanke i nekako sam ih dosta "krpala" na način s jedne strane odrezat višak i dodat na drugu di nedostaje :).  I tako koricu po koricu....
Svaku razvaljanu koricu ubaciti u pećicu na 190 C. Počela sam ih već na 3 min provjeravat, a bile su gotove na nekih 5min.
Izvaditi koru iz pećice i ostaviti na papiru da se malo ohladi. Možda bi bilo bolje odmah skiniti s papira za pećenje i stavit na novi, te je odmah izrezati na dvije, jer su meni u "transportu" i kasnijem rezanju, pucale.
Ostaviti da se ohlade.


KREMA

- 700ml mlijeka
- 7 žlica šećera
- 7 žlica brašna
- 7 žlica kakaa
- 100 g maslaca
- 2 čepa ruma
- 50 g tamne linolade

Od ukupne količine mlijeka odvojiti 3-4 žlice i mikserom umutiti šećer, brašno i kakao, kao da radite puding.
Ostatak mlijeka staviti da uzavre.
Kad mlijeko uzavre, maknuti sa vatre i dat mužu da dovrši kremu :D. Šalim se! Mješajući pjenjačom umješati "puding" u mlijeko i vratiti na srednje jaku vatru. Kuhati 5 do 10 minuta uz neprekidno mješanje pjenjačom dok se ne zgusne.
Maknuti s vatre i dodati rum, maslac i linoladu. Ako date mužu, bit će po bočice ruma😂. 
Kremu podjeliti na pet djelova i odmah slagati kora-krema-kora...

GLAZURA

-100g tamne čokolade
- 50 g maslaca
- 3 žlice ulja
- 1 žlica vode
- 1 žlica meda

Sve sastojke tastopiti na pari.
Malo ohladiti i preliti preko mađarice. 

Ostaviti preko noći u frižideru.

ZAPAŽANJA

Moram još jednom naglasiti da je moj recept praktički isti Nikolinin, s time što je ona sve opširno objasnila i ako se prate njeni koraci, nema šanse da mađarica ne uspije. 
Ja sam koristila sam glatko bijelo brašno jer sam se bojala improvizirati, al drugi put možda pokušam sa nekim drugim. 
Mislila sam smanjiti količinu šećera u kremi, al sam se bojala da neće biti dovoljno slatko i mislim da, drugi put kad budem radila ću ostaviti istu količinu jer je taman savršeno slatka. 
Kore su mi ispale poprilicno tanke i na kraju malo popucale i izgledalo mi je da nema dovoljno kreme, da će biti pre suho, al sutradan kad su se dobro ohladile i okusi proželi, bile su presavršene. 
Doduše, na rezanju i urednosti još moram poraditi, ali sam jako zadovoljna okusom i izgledom moje PRVE PRAVE MAĐARICE !!!!


Nema komentara: